سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد فیلم شمعی در باد

شمعی در باد فیلمی ضعیف به کارگردانی پوران درخشنده است. داستان فیلم در مورد جوان مترجمی است که اتفاقی با دختری آشنا می شود و شیفته ی مرام دختر می گردد اما در میانه ی فیلم او را از دست می دهد و به همین جهت به سمت مواد مخدر سوق پیدا می کند.

اما این داستان برای پوران درخشنده بزرگتر از اوست و میتوان این سخن را در فیلم مشاهده کرد.از آنجا که می توان دید مضمون فیلم در ابتدا بیشتر حقوق زنان است اما در میانه ی داستان به طور ناگهانی به سمت مواد مخدر و مضرات آن پیش میرود.البته در جاهایی  بی دلیل صحبتهایی از آرامش در زندگی نیز میشود.پس میتوان دریافت که کارگردان دچار نوعی سردرگمی در بیان مضمون است.

شعارگرایی فیلم بیش از حد است تا جایی که بیننده از اثر زده می شود و این اثر از ملودرام اجتماعی دور می گردد.

کارگردانی بسیار ضعیف می باشد.به چندی از مشکلات فیلم اشاره می کنم: 1-سکانس های طولانی و ملال آور بدون دیالوگ مفید2-مشخص نبودن روابط تا قسمت هایی از داستان به طوریکه در ابتدا احساس می شود مادر فرزین زن اوست.3-سکانسهای زاید از جمله سکانسهای جمشید(شوهر رویا)4-سکانسهای چندش آور و بدآموز مانند سکانس تزریق یا تهوع فرزین5-و مهمترین مشکل فیلم پایان آن است که به پایان فیلمهای هندی نزدیک می باشد.فرزین با یک ایدزی زندگی می کند و مدتی است مواد مخدر از طریق تزریق مصرف میکند اما در پایان جواب آزمایش او منفی است و او به راحتی مواد مخدر را ترک می کند.

در ضمن این یک پارادکس است.کارگردان در ابتدا از اثرات مرگبار مواد می گوید اما در پایان به بیننده امید میدهد حتی پس از استعمال مواد نیز می توان به زندگی خوش بازگشت.

در کل این فیلم یکی از ضعیف ترین آثار پوران درخشنده است.


نظر()

 نقدی بر...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ